Zuiden van Thailand - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu Zuiden van Thailand - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu

Zuiden van Thailand

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Rosanne

04 Februari 2016 | Thailand, Ko Pha Ngan

Na onze lange reis naar koh phangan huurde we een scootertje om vanuit daar naar onze bungalow aan de andere kant van het eiland te gaan.

Het is een erg mooi eiland, met heel veel stranden, palmbomen, ontzettend steile bergen en de full moon party. De bergen hebben ons hier wel een beetje in de problemen gebracht. Onze scooter was niet sterk genoeg, dus Ruben heeft me een keertje achter moeten laten en eerst de spullen naar de bungalow gebracht en mij daarna weer opgehaald, maar ook is onze scooter in de berm beland omdat we de berg niet opkwamen. Gelukkig waren wij er al op tijd afgesprongen en liepen we naast de scooter maar toen Ruben teveel gas gaf om de scooter de berg op te krijgen schoot deze de berm in. Helaas was het een gloednieuwe scooter en hadden we een contract getekend waarin precies per onderdeel werd genoemd hoe duur het was, dus we hebben er flink voor moeten betalen.
Ook raasde er nog een storm voorbij waardoor het een hele dag heeft geregend en werden de zandzakken al voor de strandtenten gelegd.

Gelukkig waren er nog ook nog wat leuke dingen op het eiland. We hebben veel gezwommen, zijn wezen boogschieten en hebben de full moon party overleefd. De full moon party is een heel groot feest op het strand met barretjes, djs en buckets. Leuke mensen leren kennen dus we hebben een geslaagd feestje gehad.

Nadat we hier weer van waren bijgekomen was de volgende stop Krabi. Hier hebben we vooral heel veel gewandeld. We hebben een 4 km lange trail gelopen naar de top van een berg met een prachtig uitzicht. De volgende dag zijn de naar de tigertempel gereden, om bij de tempel te komen moest je eerst ruim 1250 treden naar boven klimmen. En dat zijn natuurlijk niet de traptreden zoals in Nederland, maar deze zijn allemaal anders en soms een halve meter hoog. Ook hier hadden we ontzettend mooi uitzicht over de kliffen. Daarna zijn we nog een dagje naar Riley beach geweest, omdat het is omringd door kliffen kan je hier alleen maar met de boot komen. Daar aangekomen ook nog met onze backpack 20 minuten door de bergen geklommen om bij onze bungalow aan te komen. Daarna zijn we maar op het strand gaan liggen om onze beentjes een beetje rust te geven.

Daarna een lange reis door naar Ranong, dichtbij de grens van Myanmar. Onze rechtstreekse bus was kapot dus we moesten een omweg nemen, maar begin van de avond kwamen we eindelijk aan.
Vanuit Ranong hebben we een 'dagtripje' gemaakt naar Myanmar. Dit hadden we nodig omdat ons visa afliep, als we Thailand even in en uit zouden gaan kregen we weer opnieuw 15 dagen. We vonden het best spannend, want het is een beetje 'grijs' gebied, mag niet van de overheid maar wordt aan de grens wel geaccepteerd.
Dus wij uitgestempeld in Thailand, een bootje gepakt naar Myanmar, daar 10 dollar betaald, een paar stempels gezet en terug in het bootje naar thailand en je krijgt een nieuwe datum in je paspoort. Ging veel makkelijker dan verwacht en er erg veel geld mee uitgespaard.

'S middags hebben we de boot gepakt naar het volgende eiland ko phayam. Dit is een heel rustig eiland met weinig toeristen en eigenlijk is er ook niet zo heel veel te doen maar de sfeer is erg goed. Hier hebben we nog een paar dagen uitgerust voor onze lange reis terug naar Bangkok.

• 16 Februari 2016 - 22:34

Pieter: