Bijna naar Australie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu Bijna naar Australie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu

Bijna naar Australie

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Rosanne

08 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Het is zover vanavond vertrekken we naar Sydney. Na een half jaar is het tijd om zuid oost Azie te verlaten. Eigenlijk is alles super goed gegaan, we hebben het overleefd zonder voedselvergiftingen, bed bugs of bestolen te worden. Erg veel zin in maar ook weer heel spannend om weer opnieuw te beginnen in Australie.

Afgelopen week waren we moe van het heen en weer gereis en hebben nog even in onze lievelingsstad Chiang Mai gezeten. Ook kwam Chey ons weer opzoeken en hebben we super leuke dagen gehad. Zij heeft een tattoo laten zetten, zijn naar een Thaise bokswedstrijd geweest en hebben onze reis naar Australie een beetje voorbereid. Thailand voelt voor ons een beetje als thuis, het is het meest Westers en alles gaat hier zo gemakkelijk.

Ons plan in Australie is om een minivan te kopen en hierin te gaan kamperen/wonen. Australie is ontzettend duur en dit lijkt de goedkoopste manier omdat we zelf vervoer en slaapplek hebben, ook hebben we dan de meeste vrijheid. We beginnen in Sydney, dan naar Melbourne en vervolgens naar het red centre. Vanaf dat punt zijn we er nog niet helemaal uit, maar dat zien we nog wel.

We kijken er erg naar uit om niet meer zo op te vallen tussen alle andere 'witte' mensen. Ook kunnen we alles gemakkelijker verstaan en kan ik altijd in korte kleding rondlopen ipv een lange broek bij 40 graden. We kunnen straks weer lekker zelf boodschappen doen en  koken en hoeven niet meer drie keer per dag uit eten. Dus we hebben er zin in!

• 08 Maart 2016 - 11:18

Anita Van Bennekom :

Goede reis en veel plezier in Australië
    Ben weer benieuwd naar jullie avonturen
    Groetjes, Anita

• 08 Maart 2016 - 12:41

Astrid:

Dag lieve schatten!
    Gelukkig hebben jullie inderdaad niets ' opgelopen' en is er weinig mis gegaan...
    Fijn! We zijn benieuwd hoe jullie Australie vinden, Lieve kus!

• 08 Maart 2016 - 12:55

Chey:

Lieve aapies!!
    Ik ga jullie missen man!
    Wat een top tijd hebben we gehad
    Nu lekker op naar t avontuur in Australië
    Wens jullie heeeel veel plezier!

Dikke kus

• 08 Maart 2016 - 20:05

Jacqueline:

Met veel plezier heb ik jullie avonturen in Azië gelezen. De overgang naar het Westerse Australië zal wel even weer wennen zijn, maar dat komt wel goed. Goede reis en heel veel plezier in Australië!
    groetjes,
    Harry, Jacqueline, Analisa en Marissa

• 11 Maart 2016 - 21:12

Pieter:

Veel plezier samen in Australie en succes met de aankoop van de auto.