Laatste dagen op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu Laatste dagen op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu

Laatste dagen op Bali

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Rosanne

01 Oktober 2015 | Indonesië, Denpasar

Bedankt voor alle reacties op de eerdere verslagen. Ook voor ons is het erg leuk om te zien dat onze verslagen worden gelezen. We doen ons best om af en toe wat foto's te plaatsen maar dit gaat erg langzaam.

Afgelopen week hebben we een paar dagen Ubud en Uluwatu gezeten.
Ubud staat bekend als het cultureel hart van Bali. Geen strand maar heel veel tempels en handicraft winkels, soort zelfgemaakte kunst. Het is wel ontzettend toeristisch waardoor het een 'gemaakt' stadje is geworden. Alles wordt daar verkocht als gezond, biologisch, superfood en homemade. Je kan daar overal zeewier shotjes drinken omdat dat zo gezond is en yogaen, wat niet echt wat voor ons is. Je kunt hier wel heel goed shoppen, maar daar hadden we ook niet zo veel aan omdat we alles weer mee moeten tillen. In ubud zijn we richting de vulkaan gereden en hier een tempel bezocht. Toevallig was er die dag vanwege volle maan een van de grootste hindoe ceremonies. Was wel heel tof om dat mee te mogen maken, heel veel eten, muziek, rituelen en alles was versierd.

Na Ubud zijn we naar Uluwatu gereden in het zuiden van Bali, dit is een surfersdorpje. Heel toevallig kwamen we daar weer een paar mensen tegen van de komodo tour, daar hebben we savonds een paar drankjes mee gedaan. Ook hebben we nog een dagje op het strand gelegen en naar de surfers gekeken.

Nu zitten we in het vliegtuig richting het maleisische deel van borneo, ben erg benieuwd wat ons daar weer te wachten staat.

• 01 Oktober 2015 - 16:20

Saiveka:

Zo leuk Rosanne,
    En mis je het thuisfront al??

• 01 Oktober 2015 - 21:32

Henny:

Leuk weer wat van jullie te lezen.

• 02 Oktober 2015 - 07:50

Marianne:

Hi Rosanne (en Ruben)

Wat leuk om jullie op deze wijze te volgen! Leuke reisverslagen en wat een levenservaring doen jullie op in die prachtige omgeving! Heel veel plezier en ik wacht gewoon hier in het kikkerlandje op jullie nieuwe reisverslag (en foto's)....

• 05 Oktober 2015 - 08:29

Marijke :

Heerlijk om te lezen hoe jullie het naar je zin hebben. Volgens mij gaat dit nooit vervelen. Geen dag hetzelfde en steeds weer nieuwe ervaringen opdoen. Wat kan simpel toch geweldig zijn. Nou het reisverslag van Nederland is dat de pepernoten al weer in de schappen liggen naast de chocoladekikkers en chocoladeletters. Ook het tuincentrum heeft de eerste voorbereidingen getroffen voor de aankomende Kerstmarkt. Je mist dus helemaal niks hier in dit voorspelbare Nederland. Veel plezier jullie en pas goed op elkaar :).

Marijke

• 05 Oktober 2015 - 09:59

Ruben En Rosanne :

Saiveka, ik mis het thuisfront nog niet. Je kan nog best veel contact houden via de app en skype en zoals Marijke zegt er is toch nog niet zoveel veranderd in Nederland.