Senggigi, lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu Senggigi, lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu

Senggigi, lombok

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Rosanne

17 September 2015 | Indonesië, Senggigi

Maandag zijn we vanuit Padangbai vetrokken naar Gili Trawagang. We hebben het er wel leuk gehad maar het was anders dan verwacht. Het eiland was erg toeristisch, waardoor het niet veel meer te bieden had dan dure resorts en uitgaan. Door het toerisme is veel van het koraal gebroken en is alles erg duur geworden.

We hebben een rondje gefietst langs de kust en daar op meerdere plekken gesnorkeld en heel veel vissen gezien. S avonds erg goed gegeten op de avondmarkt waar alle locals hun verse vis/vlees en groente op de bbq leggen.

Na de drukte op het eiland was het voor ons erg fijn om door te reizen naar senggigi op lombok. Toen we daar aankwamen bleek er een cultureel festival te zijn. Gisteren was er een parade en vandaag stokvechten, wat trouwens wel heel hard gaat.

Vanmorgen zijn we naar de watervallen gereden. Toen we daar aankwamen werd ons meerdere malen verteld dat we het gebied niet in mochten zonder gids. Uiteindelijk gingen we dat ook geloven en hebben we toch maar betaald voor een gids, wat achteraf gezien niet nodig was geweest natuurlijk! Gelukkig was het geen heel groot bedrag en heeft de gids mooie fotos gemaakt en op onze spullen gepast terwijl wij in de waterval zwommen.

Vanaf morgen gaan we een paar dagen varen. We hebben een 5 daagse tour geboekt en gaan we varen langs verschillende eilanden zoals komodo, flores en rinca.

• 17 September 2015 - 21:38

Henriëtte:

ach, je hebt de familie van je overbodige gids wel weer wat te eten bezorgd moet je maar denken.... En volgende keer trap je er niet meer in. Enjoy.

• 18 September 2015 - 20:55

Pieter:

schitterend die watervallen en vooral het zwemmen daarin lijkt mij fantastisch

• 26 September 2015 - 17:01

Jacqueline:

Hallo Rosanne en Ruben,
    hoorde vandaag van je moeder dat jullie vertrokken zijn voor jullie grote reis. Wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Geniet van alle mooie avonturen die jullie gaan maken en wij gaan jullie ook volgen hoor!
    groetjes,
    Harry, Jacqueline, Analisa en Marissa