Laatste weken thailand - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu Laatste weken thailand - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu

Laatste weken thailand

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Rosanne

21 November 2015 | Thailand, Chiang Khong

Tijdens de laatste blog waren we nog bezig met onze roadtrip. Inmiddels is die al lang achter de rug en zijn we vandaag de grens overgegaan naar Laos. In Thailand was zoveel te doen dat we er niet meer aan toe zijn gekomen om de blog bij te werken.

Afgelopen keer waren we in Mae hong song. Hierna hebben we een nachtje bij een meer geslapen en een grot bezocht. Omdat het begon te regenen en de wegen te glad waren om verder te rijden hebben we nog een extra stop gemaakt in wel een heel gezellig en mooi guesthouse.

Daarna zijn we doorgereden naar Pai. Hier was veel in de omgeving te doen, we hebben piranha's gevangen in de visvijver, met een olifant in de rivier gebadderd, de pay canyon bezocht en s avonds een paar keer op stap geweest.

Ook moesten we naar het ziekenhuis, want er was iets in rubens oor gevallen en het kwam er niet uit. Dit kwam omdat we in een oud bamboohutje sliepen, snachts hoorde ik een beest achter onze muur knagen,  dus na een tijdje gaf ik een klap op de muur en toen viel er een stukje vuil van het dak in zijn oor. Was allemaal niet heel ernstig gelukkig.

Na pai zijn we weer teruggereden naar Chiang Mai en hebben hier onze scooters ingeleverd. Omdat we het thaise eten zo lekker vinden hebben we een kookworkshop gedaan. Dus nu kunnen we straks ook thuis de gerechten maken zonder de Knorr pakjes. We weten nu hoe we curry, pad thai, kip cashew, thaise soep en springrolls kunnen maken.

Daarna hebben we nog een nachtje in een tempel geslapen. Hier hebben we met monniken gepraat en zijn we meer te weten gekomen over het boeddisme. Het boeddisme is niet echt een religie maar een levenswijze. Het gelooft dat alles uit jezelf moet komen. Volgens het boeddisme wordt je pas echt gelukkig als je goed doet, niets kwaad doet en alle vervelende dingen loslaat. Het loslaten doen ze door heel veel te mediteren. Opzich wel een goede gedachte, maar na daar een nachtje  geslapen te hebben waren we ook weer blij om daar weg te zijn want het was er veel te stil.

Na chiang mai hebben we de bus gepakt naar chiang rai. Hier hebben we de witte tempel bezocht, die zeker de moeite waard is. Deze tempel is heel anders dan de normale tempels omdat deze meer als een kunstwerk is gebouwd.
Aan het einde van de middag zijn we naar de rivier gereden. Daar hebben we samen met een andere jongen een  kampvuur gebouwd van drijfhout,  een biertje gedronken en naar de zonsondergang gekeken.

Vanmorgen zijn we met de bus naar de grensplaats in Thailand gereden en hier de grens met Laos overgestoken. Eigenlijk ging alles heel gemakkelijk. Wel bleek dat je veel goedkoper uit bent als je je visa met US dollars betaald dan met de lokale munteenheid. Dit wiste we niet maar gelukkig zat er een wisselkantoor.

Laos is primitivier. De mensen hebben  een harde en schelle stem, dit maakt het niet fijn om naar te luisteren.  Ook moeten we weer erg wennen aan de nieuwe munteenheid. Ze gebruiken hier de kip, 1 euro is 8.500 kip. In Laos rijdt iedereen rechts, terwijl wij eindelijk gewend zijn om links te lopen. Gelukkig is het ook hier nog steeds lekker weer, ook al is het winter. Overdag een zonnetje en ongeveer 30 graden.

Morgen gaan we met de slow boat over de mekong river richting Luang Prabang. Dit schijnt een hele mooie tocht van twee dagen te zijn. Voor de rest hebben we nog geen plannen.

• 22 November 2015 - 10:23

Jeannette:

Zozo, jullie hebben weer veel beleefd!
    Spannend allemaal hoor :)
    En veel plezier weer verder;)

• 22 November 2015 - 17:22

Pieter:

wat een schitterende foto's, en vooral die foto van de grot
    nog veel plezier in Laos..