Komodotour en Nusa penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu Komodotour en Nusa penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Ruben en Rosanne - WaarBenJij.nu

Komodotour en Nusa penida

Door: Rosanne

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Rosanne

27 September 2015 | Indonesië, Nusa Penida

Afgelopen week hebben we 5 dagen gevaren vanaf lombok richting flores en weer terug. Onderweg hebben we elke dag op hele mooie plekjes gesnorkeld, naar zonsondergangen gekeken en van watervallen gesprongen en als hoogtepunt het komodo national park bezocht. Hier leven de komodoveranen nog in het wild.
Het was een erg leuke tour, maar we waren naar een paar dagen ook wel weer erg blij om de boot af te kunnen. De boot ging snachts varen en wij sliepen met nog 20 andere op het bovendek. Het waaide erg hard en de boot ging nogal heen en weer dus we hadden moeite met slapen, maar overdag hadden we genoeg tijd om dit weer in te halen.

Na de tocht zijn we vanaf lombok terug gereist naar bali. Van een Duits koppeltje hadden we de tip gekregen Om naar het eiland nusa penida te gaan in het zuiden van bali. Dus daar zijn we nu en het is inderdaad een geweldig eiland. Het is nog vrij onbekend bij toeristen maar zeker de moeite waard door de hoge kliffen en de mooie plekjes die je hier hebt.

Gelukkig had de eigenaar van de homestay ons een plattegrond gegeven die een beetje globaal aangaf welke kant we opmoesten. De wegen zijn hier erg slecht en stijl dus het is elke keer weer een uitdaging op de scooter.

Eergisteren wilde we gaan snorkelen met de manta's (dit zijn hele grote vissen). De gids bracht ons in het bootje naar de baai, helaas was er geen manta te bekennen en verder was er ook maar weinig te zien dus dit viel tegen.
Daarna op de scooter doorgereden naar broken bay, wat waarschijnlijk zo heet omdat de hele weg kapot is. Dit was een erg mooie klif met een infinity pool. Als het eb is kan je in het zeewater zwemmen wat boven op de rotsen blijft liggen. Hierna nog doorgereden naar een ondergrondse hindoe tempel, waar wij wel echt naar binnen hebben moeten kruipen.
Gisteren naar tumbling forrest geweest, een tempel waar je kan zwemmen in zoet water en uitkomt op een prachtig strand. Daarna nog naar een klif gereden waar je met een trappetje langs de klif naar beneden kunt lopen. Dit was trouwens niet erg fijn, want op sommige plekken was het trappetje erg slecht, van hout en met wiebelende treden. Ook hing de oude afgebroken trap nog aan de klif, dit gaf ook niet echt een veilig gevoel, maar alles is weer goed gekomen.

Vandaag vertrekken we weer vanaf het eiland richting ubud.

• 27 September 2015 - 03:10

Kitty :

Heerlijk om te lezen! Vooral die wiebelende trapjes.. echt iets voor jou roos! Lekker genieten met zn twee. Nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal!! Xxxx

• 28 September 2015 - 22:29

Henny:

fijn om alles nog eens te lezen. Blijf genieten. xxx